Yogawiel

Een yogawiel is een cirkelvormig ondersteuningsmiddel voor in de (kinder-)yogales. Het yogawiel heeft een doorsnede van ongeveer 33 centimeter. Met het yogawiel kun je oefeningen makkelijker of moeilijker maken. Hierdoor kun je in een kinderyogales meer afwisseling en differentiatie aanbieden. Het yogawiel kun je met een vochtig doekje afnemen.


Waarvoor gebruik je een yogawiel?
  1. Het buigen van je rug.
  2. Het vergroten van je flexibiliteit.
  3. Het verstevigen van je core.
  4. Krachtoefeningen.
  5. Balansoefeningen.
  6. Ondersteuning.
  7. Uitdaging.
  8. Het rekken van de hamstrings.
In welke kinderyoga-oefeningen kun je het yogawiel bijvoorbeeld gebruiken?
  1. Kindhouding – Plaats 2 handen op het yogawiel.
  2. De vis – Plaats het yogawiel achter de rug, uitgelijnd met de ruggengraat. Buig zachtjes achterover op de uitademing. Je kunt de houding zo moeilijk maken als je zelf wilt. Voor meer uitdaging kun je de armen en benen uitstrekken.
  3. De boomhouding in een 2-tal. Plaats 2 yogablokken aan de zijkant van het yogawiel als ‘remblokken’. 1 kind gaat op het yogawiel staan en houd daarbij de handen vast van de partner. Plaats de rechtervoet tegen de linker enkel of aan de binnenzijde van het linker bovenbeen. Wissel daarna van kant. Stap voorzichtig weer van het yogawiel af en wissel van rol.
Check bol.com voor verkoop

arrow_drop_up arrow_drop_down